Jaka dieta przy nadciśnieniu?

Nadciśnienie staje się coraz większym problemem społecznym. Przez wielu lekarzy problem ten określany jest już jako swego rodzaju epidemia, gdyż na nadciśnienie tętnicze cierpi również coraz częściej młodzież, a to jeszcze nie tak dawno nie było w ogóle spotykane. Dlatego trzeba podejmować działania, by z tą swego rodzaju epidemią jakoś powalczyć. Jak więc można radzić sobie w momencie, gdy doskwiera nam nadciśnienie? Bez wątpienia taki problem pojawia się przede wszystkim u osób, które muszą sobie radzić z nadwagą. Dlatego pierwszym rozwiązaniem będzie utrata zbędnych kilogramów. Jeśli uda się nam schudnąć można rzeczywiście oczekiwać, że ciśnienie spadnie dość znacząco i od razu poczujemy się lepiej. Nie zawsze to wystarczy. Rozwiązaniem może być więc odpowiednia dieta przy nadciśnieniu, która krok po kroku doprowadzi nasze ciśnienie do odpowiedniego poziomu. Problemy z nadciśnieniem bardzo mocno nasilają się, gdy używamy nadmiernej ilości soli przy nadciśnieniu. Dlatego rozwiązaniem może być obniżenie ilości soli używanej w posiłkach, jeśli mamy problem z nadciśnieniem. Często już ten jeden krok pozwoli nam znacząco poprawić ciśnienie i doprowadzić je do odpowiedniego poziomu. Niestety współcześnie wszystko jest bardzo mocno solone i unikanie soli staje się bardzo trudne. Szczególnie, gdy spożywamy wysoko przetworzone posiłki musimy liczyć się z tym, że znajduje się w nich bardzo dużo soli. Przy nadciśnieniu tętniczym na początku eliminujemy sól, a co dalej? Ważnym pierwiastkiem przy stabilizowaniu ciśnienia krwi jest również potas, dlatego warto starać się o to, by w naszym organizmie znajdował się on w odpowiedniej ilości. Potas w dużej mierze gwarantuje nam odpowiednią pracę gospodarki wodnej w naszym organizmie, a to nadmierna ilość płynów, które znajdują się w organizmie zwiększa ciśnienie tętnicze krwi. Chcąc przygotować dietę na nadciśnienie powinniśmy wprowadzić do posiłków owoce i warzywa, które poprawiają pracę jelit, a dodatkowo znajduje się w nich potas w najlepszej formie, która jest bardzo dobrze przyswajana przez ludzki organizm. Do obiadu dodajmy surówki, popijmy świeżymi sokami. Pierwiastkiem, który również wspiera walkę z nadciśnieniem będzie magnez, dlatego warto starać się, by również znajdował się ona w odpowiedniej ilości w spożywanej diecie. Przygotowując dietę na nadciśnienie warto skontaktować się z lekarzem, gdyż duże ilości potasu mogą również mieć niebezpieczny wpływ na organizm, a przede wszystkim może powodować zaburzenia w pracy serca.

Dodaj komentarz